Ha gyanús az élelmiszer, saját pénzemen kell bevizsgáltatnom?
A fogyasztó által már megvásárolt termék vizsgálata saját költségén elvégeztethető, de az eredmény alapján nem indítható hatósági eljárás és a megvásárolt termék nem képezheti hatósági mintavétel alapját sem.
Élelmiszerekkel kapcsolatos közérdekű bejelentést tehet a vásárlás helye szerint területileg illetékes járási hivatal élelmiszerlánc-biztonsági és állategészségügyi osztályához, a NÉBIH ügyfélszolgálatához (ugyfelszolgalat@nebih.gov.hu) vagy a
NÉBIH ingyenesen hívható zöld számán a 06-80/2-63244 (06-80/a nebih) számon. A gyors és célzott hatósági kivizsgálás szempontjából fontos, hogy a bejelentés lehetőség szerint minél több adatot tartalmazzon a kifogásolt élelmiszerre vonatkozóan. A kifogásolt élelmiszer tételeket a hatóság kivonja a forgalomból. A bejelentések kivizsgálásról a bejelentők – amennyiben hozzájárulnak nevük és elérhetőségük rögzítéséhez – minden esetben tájékoztatást kapnak.
Kapcsolódó tartalmak
Allergén az ételekben…
Hogyan kerülnek az ételbe? Milyen módszerekkel lehet kimutatni a jelenlétüket? Mely rendeletekkel szabályozzák a felhasználásukat?
Tovább olvasom
Vajon mi történhet azokkal a műanyag csomagolóanyagokkal…?
Vajon mi történhet azokkal a műanyag csomagolóanyagokkal, amelyeket a szállítás, illetve a tárolás során különböző hatások (UV-fény, mikrohullám, magas hőmérséklet) érnek? Kioldódhatnak belőlük az élelmiszerekbe olyan anyagok, amelyek ártalmasak az egészségre?
Tovább olvasom