Ételtcsakokosan

Rendszeresen fogyassz levest!

2020. január 14.

Lehet hideg vagy meleg, sós vagy édes, sűrű vagy híg, zsíros, krémes vagy tejszínes, diétás vagy laktató, nagymama főztje vagy instant, egy viszont biztos: a levesnek számos pozitív élettani hatása van.

A leves, mivel folyadék, hidratálja a testedet, ráadásul rengeteg kalóriát spórolhatsz vele. Ha egy főétkezést levessel indítasz, telítődik a gyomrod a folyadékkal, aminek köszönhetően lényegesen kevesebb kalóriát fogsz magadhoz venni. Egy tányér zöldségekben, tésztában gazdag leves akár még önmagában is elegendő lehet.
Kutatások azt is alátámasztották, hogy a fogyást is elősegítik, rengeteg fogyókúrázó arról számolt be, hogy gyorsabban és hatékonyabban szaladtak le a kilók, miután átálltak a finomabbnál finomabb levesek habzsolására.
Egyes levesek nem csupán az emésztést és a folyadékpótlást segítik elő, hanem emellett különféle betegségeket is képesek orvosolni.
A korszerű konyhatechnológiai műveletek és az egészséges táplálkozás ismereteinek gyakorlati alkalmazása révén, a leves az egészséges táplálkozás meghatározó eleme – nagy rost-, vitamin- és ásványianyag-tartalma miatt.
A színek, illatok, ízek és hőmérsékletek harmóniájával és változatosságával jótékonyan hat az emésztőrendszer működésére.
A bab- és a lencselevesnek például óriási szerepe van a rost-, illetve fehérjebevitelben. A különböző zöldségfélék, amelyeket szintén beleteszünk ételünkbe – mint például a hagyma, brokkoli, répa, zeller, karfiol, káposzta, kukorica, zöldborsó, de még sorolhatnánk a végtelenségig –, pedig az immunrendszerünket támogatják meg és teszik erősebbé, mivel vitaminokban, antioxidánsokban és ásványi anyagokban gazdagok.
Élelmiszerbiztonsági tanácsok:

  • Tiszta kéz, tiszta eszközök, tiszta környezet.
  • Minden zöldséget mossunk meg a felszeletelés előtt, aztán erre a célra elkülönített zöldségvágó deszkán szeleteljük.
  • Figyeljünk a tejtermékek fogyaszthatósági idejére.
  • Használhatunk botmixert és turmixot is, ahogy kényelmesebb. Fontos, hogy mindig alaposan mossuk el az eszközöket, odafigyelve a pengékre és bemélyedésekre, ahol megülhetnek a baktériumok.
  • Ha a főzés után azonnal nem fogyasztjuk el az ételt, akkor a lehető leggyorsabban le kell hűteni és fedetten, hűtőszekrényben kell tárolni.
  • Figyeljünk arra, hogy a hűtve tárolt készételeket fogyasztás előtt alaposan forraljuk át, csak azután fogyasszuk el. A langyosítás nem elegendő!

Kapcsolódó tartalmak


Allergén az ételekben…

Hogyan kerülnek az ételbe? Milyen módszerekkel lehet kimutatni a jelenlétüket? Mely rendeletekkel szabályozzák a felhasználásukat?  
Tovább olvasom

Vajon mi történhet azokkal a műanyag csomagolóanyagokkal…?

Vajon mi történhet azokkal a műanyag csomagolóanyagokkal, amelyeket a szállítás, illetve a tárolás során különböző hatások (UV-fény, mikrohullám, magas hőmérséklet) érnek? Kioldódhatnak belőlük az élelmiszerekbe olyan anyagok, amelyek ártalmasak az egészségre?
Tovább olvasom

Related posts

Terítéken a burgonya

eteltcsakokosan

Az értékes durumbúza

eteltcsakokosan

A cseresznyét minden gyerek szereti

eteltcsakokosan

Adatkezelési tájékoztatónkban megismerheti, hogyan gondoskodunk személyes adatai védelméről. Weboldalunk cookie-kat (sütiket) használ a jobb felhasználói élmény érdekében, melynek biztosításához kérjük, kattintson az „Elfogadom” gombra. Elfogad Tovább

Adatkezelési tájékoztató