Ételtcsakokosan

Mitől biztonságos az étkezés?

2016. január 1.

Rengeteg félkész- és készétel kapható az üzletekben. Kicsit talán túlságosan is bőséges a választék, a címkén kötelező feltüntetni az összetevőket, de sok esetben a felét sem értjük annak amit olvasunk. Mi a legjobb megoldás, hogy tudjuk mit eszünk? Ha magunk készítjük el!

Minden korosztály számra fontos az egészség, hát tegyünk is érte. Már a kisgyerekekkel is megszerettethetjük a főzést, így felnőve is gondoskodni fog magáról és főz magára. Az idősebb korosztály eleve úgy szocializálódott, hogy előre gondolkodik: befőz, hosszan eltartható élelmiszereket vásárol a szezon idején és fölhalmoz alapélelmiszereket. A kisbabás anyukák is odafigyelnek, hogy mit adjanak a kicsiknek.

woman-cooking-at-home

  • Minél alacsonyabb szinten feldolgozott alapanyagokat használjunk.
  • Készítsük magunk azokat az ételeket, amit félkészen megvennénk, megéri a többletmunka:
    • félkész mirelit pizza helyett magunk készítsük a tésztát,
    • vásárolt szendvicskrémek helyett, tojásból, túróból, zöldségekből,
    • felvágott helyett egy egyben megsütött hús is szeletelhető, vagy zsírban ki lehet sütni csirke- vagy libamájat, napokig elegendő szendvicsekhez,
    • otthon készült lekvárban valóban csak gyümölcs és cukor van,
    • készíthetünk paradicsomszószból több alkalomra elegendő „ketchup”-ot, fokhagymakrém helyett tegyünk friss fokhagymát az ételbe
    • péksütemények is hamar elkészülnek, reggel bekeverjük a tésztát és estére megkel, már csak porciózni vagy megtölteni és sütni kell,
    • reggelire is gyorsan el lehet készíteni egy zabkását, vagy tejberizst, esetleg palacsintát, natúr joghurtba kevert zabpehely és gyümölcsdarabok pótolhatják a különböző ízesített joghurtokat
    • zöldségleves otthon zöldségből és fűszerekből fő össze, nem leveskockából
    • fűszereket is termeszthetünk otthon, még a legkisebb konyhában is elfér pár kis cserépben oregánó, kakukkfű, snidling vagy menta, frissen is felhasználhatjuk és a jövőre gondolva száríthatjuk is
  • Az ebéd is otthon készült étel legyen, amit magunkkal viszünk a munkahelyre, olcsóbb is előre megfőzni 2-4 adagot, mint rendelni naponta.
  • Természetesen nem azt javasoljuk, hogy kezdjenek vajat köpülni és minden áron veteményes kertet fenntartani, csak figyeljünk oda az alapanyagokra és a lehető legtöbbet magunk csináljuk.
  • Zöldséget és gyümölcsöt igyekezzünk nyers állapotában felhasználni, hogy a bennük lévő tápanyagok és vitaminok teljes mértékig megmaradjanak: gyümölcssaláta, különböző házi készítésű öntetekkel zöldségsaláták.
  • Húsokat hentestől vegyük és fűszerezzük, készítsük el mi magunk.

Mikre figyeljünk még?

  • Megbízható helyről vásároljunk, ahol ellenőrizni tudjuk, hogy honnan származik és tiszta a környezet. Legyen kiírva a polcra, illetve piacon tudja igazolni az árus a termékek eredetét.
  • Az étel készítésekor legyen tiszta a kezünk és körülöttünk a környezet, az edények, az eszközök.
  • Minden hőkezelt élelmiszert elkészülte után minél hamarabb hűtsük le és megfelelően tároljuk a hűtőszekrényben, hogy sokáig fogyasztható maradjon.

További hasznok:

  • A nem félkész- és készételeket vásárolunk, kevesebb csomagolóanyagot használunk el és ezáltal a környezetünket is óvjuk!
  • A magunk készítette élelmiszereket talán jobban megbecsüljük és nem pazaroljuk!
  • Sütésnél és főzésnél együtt van a család.

Összefoglalva: ha magunk készítjük akkor biztosak lehetünk, hogy mi van az ételünkben, mind allergének, mind megbízható alapanyagok szempontjából.
 
Kép forrás: cdn.sheknows.com

Kapcsolódó tartalmak


Allergén az ételekben…

Hogyan kerülnek az ételbe? Milyen módszerekkel lehet kimutatni a jelenlétüket? Mely rendeletekkel szabályozzák a felhasználásukat?  
Tovább olvasom

Vajon mi történhet azokkal a műanyag csomagolóanyagokkal…?

Vajon mi történhet azokkal a műanyag csomagolóanyagokkal, amelyeket a szállítás, illetve a tárolás során különböző hatások (UV-fény, mikrohullám, magas hőmérséklet) érnek? Kioldódhatnak belőlük az élelmiszerekbe olyan anyagok, amelyek ártalmasak az egészségre?
Tovább olvasom

Related posts

Milyen növényi "tejek" közül válogathatunk?

eteltcsakokosan

Se nem körte se nem alma

eteltcsakokosan

Répa, retek, paszternák

szucseva

Adatkezelési tájékoztatónkban megismerheti, hogyan gondoskodunk személyes adatai védelméről. Weboldalunk cookie-kat (sütiket) használ a jobb felhasználói élmény érdekében, melynek biztosításához kérjük, kattintson az „Elfogadom” gombra. Elfogad Tovább

Adatkezelési tájékoztató