Ételtcsakokosan

Legyünk együtt tudatosak!

2014. január 7.

Hetekkel ezelőtt felröppent a hír, hogy az egyik nagyváros piacán áfonya helyett ebszőlőt árultak. Számomra ez mindig ijesztő, hiszen magamból kiindulva, ha bármit ajánlok, adok valakinek, mindig meggyőződöm arról, hogyan hatott rám. Legyen ez étel, ital, tanfolyam, vagy csak egy gondolat!
Az is elborzaszt, hogy ez megtörténhet! Szeretném azt hinni, hogy biztonságban vagyok, amikor vásárolok, de amikor azt hallom, hogy romlott vagy lejárt étel van az élelmiszerboltok polcain, elbizonytalanodom abban, hogy a piac minden részvevője komolyan gondolja-e a felelősségét!
Rendszeresen azt írom és ajánlom, hogy inkább piacon vagy ismerősnél szerezzük be frissen, lehetőleg vegyszermentesen a különböző zöldségeket és gyümölcsöket. Fel nem foghatom, hogy kerülhet be mérgező termés a piacra? A piacokon van piacfelügyelő, számmal, névvel ellátott asztalok. Ha az illető nem is őstermelő, minden adatát le kell adnia a piacfelügyelőségnek azért, hogy visszakövethető legyen az árusítás, ha az élet úgy kívánja. És most úgy kívánta!
Persze ezen túl a piacfelügyelő is jobban figyel az ilyen esetekre is, de biztosan lesz megint olyan helyzet, amelyre nem tudnak előre felkészülni. De szerencsére most nem történt tragédia!
Ha már a piac szereplői közül nem mindenki veszi komolyan a felelősségét, akkor örüljünk egy felügyelő szervnek, mely segítség a vásárlók számára.
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal szakemberei és kollégái pontosan ezért vannak, és ezen dolgoznak. Személyes tapasztalatból tudom Nektek elmondani (és nem hazabeszélek, hiszen én nem náluk dolgozom), hogy mennyi kedves, lelkiismeretes ember vesz részt a munkában. Hatalmas csapat az, akik fogadják a lakosság hívásait, veszik fel a bejelentéseket, továbbítják az illetékes szakértőknek, akik nagy szakértelemmel, alapossággal és munkabírással járnak utána, vizsgálják ki az összes esetet, amely bejelentésre került. És minden bejelentő választ is kap a problémájára, vagyis arra, hogyan oldódott meg a kérdéses eset, történt-e pénzbüntetés kiszabása, kivonták-e az adott terméket a forgalomból stb.
Nagy a vásárlók felelőssége is. Hiszen nem csak a vásárláskor kell tudatosnak lennünk, hanem akkor is, ha hibát érzékelünk! Ezt jelezni kell az adott üzlet felé, majd felhívni a NÉBIH ingyenes zöldszámát, hogy mindez kivizsgálásra kerüljön! Fontos, hogy mások ne kerüljenek veszélybe azért, mert időhiányra hivatkozva, vagy a kellemetlen szituációk elkerülése végett nem jelezzük hivatalosan azt, amit tapasztaltunk!
Lehet, hogy csak 200 g csomagolt felvágottról van szó, és az ember – bár bosszúsan, de azért lazán – legyint, most párszáz forint miatt nem fogok reklamálni! De kell reklamálni! Fontos szólni! Fontos, hogy ne veszélyeztessük a többi vásárlót! Fontos, hogy tanulja meg minden résztvevő, hogy van annak következménye, ha valaki nem tartja be a szabályokat!
Legyünk közösen tudatosak ezen a területen is!

Kapcsolódó tartalmak


Allergén az ételekben…

Hogyan kerülnek az ételbe? Milyen módszerekkel lehet kimutatni a jelenlétüket? Mely rendeletekkel szabályozzák a felhasználásukat?  
Tovább olvasom

Vajon mi történhet azokkal a műanyag csomagolóanyagokkal…?

Vajon mi történhet azokkal a műanyag csomagolóanyagokkal, amelyeket a szállítás, illetve a tárolás során különböző hatások (UV-fény, mikrohullám, magas hőmérséklet) érnek? Kioldódhatnak belőlük az élelmiszerekbe olyan anyagok, amelyek ártalmasak az egészségre?
Tovább olvasom

Related posts

Nyári nagy vendégvárás

eteltcsakokosan

#1. Mit hol tároljunk? – Frigó kisokos

eteltcsakokosan

Friss gyümölcs télen, mire ügyeljünk citrusfélék vásárlásakor?

eteltcsakokosan

Adatkezelési tájékoztatónkban megismerheti, hogyan gondoskodunk személyes adatai védelméről. Weboldalunk cookie-kat (sütiket) használ a jobb felhasználói élmény érdekében, melynek biztosításához kérjük, kattintson az „Elfogadom” gombra. Elfogad Tovább

Adatkezelési tájékoztató