Ételtcsakokosan

Itt van a strandszezon, így mind láthatjuk, hogy megnyíltak már a talponállók, pecsenyések, lángososok, büfék és még sorolhatnám az utcai étkezési lehetőségeket. No de vajon mire is kell figyelnünk, ha ilyen helyen esszük meg az ebédünket?

Ami mindenképpen számít, az az első benyomás! Mindig engedhetünk az első megérzésünknek. Elmondhatjuk ezt életünk sok más történésével kapcsolatosan is. Gondoljunk csak az állásinterjúkra vagy az első randira! Sehol sem elhanyagolandó ez a szempont!

Ami például első látásra feltűnhet az embernek, hogy az egyik büfénél kígyózó sorok állnak, a másiknál meg csak véletlenül arra téved valaki. Ez bizony az első jel.

A következő szempont, amit szintén biztosan látunk – illetve látnunk kell − az a tisztaság vagy annak hiánya. Szennyeződés, ételmaradék a kiszolgálópulton, nem megfelelően letisztított asztalok, tovább megyek: rovarok, bogarak és egyéb állatok, ezek nem éppen a gondosság, megfelelőség jelei egy büfénél vagy lángososnál.

Az illatoknak persze hívogatónak kell lenniük, mert különben ember nem közelíti meg az étkezdét, de azért ez becsaphat minket. Azután az étlap kínálata is sokat számít. Ha nagyon sokfélét kínál egy vendéglős, ahhoz megfelelő számú személyzet, helyszín, infrastruktúra is kell, hogy megfelelő minőségben és biztonságosan kerülhessen elénk, fogyasztók elé az ételek. Az már gyanús, ha egy kis bódé a hamburgertől kezdve a sült halon át, a gulyáslevesen keresztül a palacsintáig mindent ajánl. Gondoljunk csak bele! Vajon, lehet az ételünk friss alapanyagokból, alaposan előkészítve és elkészítve, ha nincs rá megfelelő számú személyzet, hűtő, sütő és egyéb eszközök?

A gyorsaság persze nagyon fontos, de azért semmiképpen nem mehet a frissesség, biztonságosság rovására! Ha jól és biztonságosan vannak előkészítve, tárolva az ételek, és megfelelő személyzet áll e mögött, akkor valóban lehet gyorsan, jó minőséget tálalni a vendégeknek.

Amikor már az első szemrevételezéssel viszonylag rövid idő alatt megállapítottuk, amikről eddig írtam Nektek, azután, azt hiszem, az következik, hogy mennyire kedves, készséges a kiszolgáló személyzet. Olyan rossz, hogy manapság sokszor futok abba bele, hogy morcos, undok, érdektelen emberek állnak velem szemben. Szívem szerint ilyenkor elmondanám nekik, hogy hahó, én vagyok a vásárló, vagy hahó, a tulajdonos tudja, hogy te ilyen arccal és kedvvel árulsz, mert akkor nem lesz hosszú távú a befektetése. És még mielőtt rosszat gondolnátok rólam, nem az okoskodás, vagy a rosszindulat szól, beszél belőlem, hanem 15 év call-centeres tapasztalat! Ha valaki nem bírja azt, hogy ügyfelekkel kell foglalkoznia, hát ne tegye! De az ügyfél nem tehet az ő rossz kedvéről, sorsáról, sőt ő fizet azért, hogy a munkáltatója bért tudjon neki fizetni! Sajnos ezt nem tudom máshogy szemlélni, viszont én bárhol is dolgozom, én is így állok a munkámhoz és a velem kapcsolatba kerülő emberekhez is. Ezért azt hiszem, jogos elvárás ez másoktól is.

Tehát: ha egy termék ár-érték arányát nézzük, annak része lesz a kiszolgálás minősége is. Ha sokat, nagyot, frisset, pláne egészségeset, kedvesen tálalva adnak nekem, azért hajlandó vagyok ár-érték arányban „többet” is fizetni.

És akkor egy-két dolog még, ami szerintem fontos lehet egy büfénél vagy lángososnál, de nem az étellel függ össze. Mondjuk a nyitva tartás, a helyszín, vagyis, hogy hol helyezkedik el a büfé, könnyen megközelíthető-e, van-e parkolási lehetőség, le lehet-e ülni, van-e mosdó, de a neten is utána lehet nézni, milyen ajánlásokat írnak róla – ezek mind-mind fontosak lesznek egy potenciális vásárlónak.

Persze tudom, sokan azt gondoljátok, hogy minek ekkora felhajtás csak azért, mert valaki egy hamburgert szeretne enni valahol. Persze, nem is kell ezt eltúlozni, de manapság szükség van az embernek óvatosságra, elővigyázatosságra, hiszen tényleg sokszor halljuk, hogy a hatóságok – például az ellenőrzésért felelős NÉBIH ‒ sok illegálisan behozott, romlott vagy rágcsálókkal teli élelmiszerekre bukkannak. De ha nem is halljuk ezeket, azért biztosan fordult már elő mindenkivel – már aki nem elég óvatos −, hogy egy jó kis gyros-evés után fájós hassal csücsült otthon, amire csak rálegyintett, hogy ó biztos csak elrontotta valamivel a hasát. Nos, pont az ilyenek elkerülése miatt érdemes odafigyelnünk!

Kapcsolódó tartalmak


Allergén az ételekben…

Hogyan kerülnek az ételbe? Milyen módszerekkel lehet kimutatni a jelenlétüket? Mely rendeletekkel szabályozzák a felhasználásukat?  
Tovább olvasom

Vajon mi történhet azokkal a műanyag csomagolóanyagokkal…?

Vajon mi történhet azokkal a műanyag csomagolóanyagokkal, amelyeket a szállítás, illetve a tárolás során különböző hatások (UV-fény, mikrohullám, magas hőmérséklet) érnek? Kioldódhatnak belőlük az élelmiszerekbe olyan anyagok, amelyek ártalmasak az egészségre?
Tovább olvasom

Related posts

Sütemények dúsítója

eteltcsakokosan

Piros, édes és isteni!

eteltcsakokosan

A legnépszerűbb teafajták II.

eteltcsakokosan

Adatkezelési tájékoztatónkban megismerheti, hogyan gondoskodunk személyes adatai védelméről. Weboldalunk cookie-kat (sütiket) használ a jobb felhasználói élmény érdekében, melynek biztosításához kérjük, kattintson az „Elfogadom” gombra. Elfogad Tovább

Adatkezelési tájékoztató