Ételtcsakokosan

Erősítés természetesen 3.

2014. október 6.

szárazborA gyönyörű meleg nyár után, hirtelen hidegre fordul, és a nyálkás, változó időjárásban bárkivel megesik, hogy megfázik, vagy egy kis nátha nehezíti meg a napjait.

A sok-sok gyógynövény, vagy egészséges táplálék persze megelőzésnek tökéletes, de azért még van egy-két szabály, amit érdemes betartani, azért hogy elkerüljük a kellemetlen, piros orral járó napokat.

Nem csak a gyerekeknek kell sűrűbben kezet mosni, hanem a felnőtteknek is. Zsúfolt munkahelyeken dolgozunk, közlekedünk, és finoman is szólva más szokásokkal bírunk. Nem tudunk mindenkit megismerni, nem lehet mindenkit kontrollálni, ezért magunkra kell jobban odafigyelnünk.  Alapvető, hogy étkezés előtt mindig kezet mosunk, azonban ősztől tavaszig ajánlott talán még több kézmosást beiktatni. Nem kell ennek beteges pontossággal, óránként megtörténnie, de talán még egy pár kézmosás belefér az életünkbe az amúgy tudom, sűrű munkaidő alatt.

Öltözzünk fel alaposan! Nem az a lényeg, hogy akkorák legyünk, mint egy hóember, hanem, hogy rétegesen öltözködjünk. A tömegközlekedésen vagy a munkahelyen előfordulhat, hogy melegebb van, mint amire a reggeli indulásnál gondoltunk, viszont kint van annyira hideg, hogy könnyen meg lehet fázni, ha az ember kimelegszik a zárt helyiségekben.

Sajnos rám inkább az a jellemző, hogy nem öltözöm fel eléggé, mert alapban nem vagyok fázós, de ezt a témát végiggondolva, én is rétegesre veszem a figurát idén télen 🙂

Fontos a mozgás és a friss levegő. Lázasan nyílván nem kell sportolni, sem kimenni a hidegbe, de ha csak egy enyhe megfázásról van szó, akkor igenis gyógyító lehet egy félórás séta a friss és jó levegőn. Ha lázasak vagyunk, akkor pedig többször szellőztessünk, hogy cserélődjön a szoba bacikkal teli, elhasznált levegője!

Ha van időd és lehetőséged szaunázz egy kicsit! Testileg, lelkileg megnyugtat, immunizál, és az izzadással távoznak a méreganyagok is. Jót tesz a felső légutaknak…de nekem mindenképpen, mert imádom :-)!

Fontos a nyálkahártyák nedvessége is. Ezt el lehet érni egyrészt a megfelelő folyadékpótlással, másrészt a szobák párologtatásával. Egy-két csepp illóolaj még a hangulathoz is hozzájárul. Pannusnak van egy orrmosója, mellé csomagolt tisztított tengeri sóval. Ha úgy érezzük, hogy kicsit náthás, már magától megy és átmossa az orr- és melléküregeit vele. Természetesen, amikor pár éve megvettük, én próbáltam ki először. Hát, van egy furcsa érzés ezzel…de hat, és a másik jó, hogy meg lehet szokni. Pannusnál ez olyan, mint az orrfújás, nem több, nem kevesebb, és csak akkor használja, ha szükséges.

Feküdjetek le időben! A nem megfelelő alvás sok mindenre hátrányosan hat. Pont a minap olvastam, hogy angol kutatók elvégeztek 10 éves gyerekeknél egy kísérletet. Akik nyolc vagy annál kevesebb órát aludtak, a 7 évesek teljesítőképességére estek vissza. Akik napi 10-11 órát aludtak, azok pedig a 12 évesek szintjén teljesítettek másnap!

Tudom, az angolok mindent kutatnak 🙂 De azért felnőttként is jó lenne az este tíz és a reggel hat óra közötti legmegfelelőbb alvásidőszakot kihasználni egy kis pihenésre!

Kapcsolódó tartalmak


Allergén az ételekben…

Hogyan kerülnek az ételbe? Milyen módszerekkel lehet kimutatni a jelenlétüket? Mely rendeletekkel szabályozzák a felhasználásukat?  
Tovább olvasom

Vajon mi történhet azokkal a műanyag csomagolóanyagokkal…?

Vajon mi történhet azokkal a műanyag csomagolóanyagokkal, amelyeket a szállítás, illetve a tárolás során különböző hatások (UV-fény, mikrohullám, magas hőmérséklet) érnek? Kioldódhatnak belőlük az élelmiszerekbe olyan anyagok, amelyek ártalmasak az egészségre?
Tovább olvasom

Related posts

Kézmosással a megbetegedések ellen

eteltcsakokosan

Csipke az igaz C-vitaminbomba

eteltcsakokosan

TEJBEN-VAJBAN 1.

eteltcsakokosan

Adatkezelési tájékoztatónkban megismerheti, hogyan gondoskodunk személyes adatai védelméről. Weboldalunk cookie-kat (sütiket) használ a jobb felhasználói élmény érdekében, melynek biztosításához kérjük, kattintson az „Elfogadom” gombra. Elfogad Tovább

Adatkezelési tájékoztató