Mit lehet tenni, ha a megvett élelmiszer idő lejárta előtt penészes?
A penészes élelmiszert nem szabad elfogyasztani, még a penésszel nem szennyezett részeket sem, mert egészségre ártalmas méreganyagokat tartalmazhat. A vásárló a vásárlás helyén panaszbejelentést tehet szóban vagy írásban, melyet a forgalmazó köteles kivizsgálni. Az áru értékének visszatérítésére, esetleg a termék kicserélésére a kereskedő döntése alapján a vásárlás helyén tett bejelentés esetén van lehetőség. A NÉBIH ingyenesen hívható Zöld Számot működtet a 06-80/2-63244 (06-80/a nebih) számon, melyen az élelmiszereket érintő fogyasztói panaszok, közérdekű bejelentések szintén megtehetők. Bejelentés tehető a NÉBIH Ügyfélszolgálatán is az ugyfelszolgalat@nebih.gov.hu címen.
Kapcsolódó tartalmak
Allergén az ételekben…
Hogyan kerülnek az ételbe? Milyen módszerekkel lehet kimutatni a jelenlétüket? Mely rendeletekkel szabályozzák a felhasználásukat?
Tovább olvasom
Vajon mi történhet azokkal a műanyag csomagolóanyagokkal…?
Vajon mi történhet azokkal a műanyag csomagolóanyagokkal, amelyeket a szállítás, illetve a tárolás során különböző hatások (UV-fény, mikrohullám, magas hőmérséklet) érnek? Kioldódhatnak belőlük az élelmiszerekbe olyan anyagok, amelyek ártalmasak az egészségre?
Tovább olvasom