Ételtcsakokosan

Egyáltalán nem iszom alkoholt! De ez tényleg igaz! Nem valami nőies allűr, vagy belülről fakadó, esetleg elfojtott vagy éppen tudatos hozzáállás nálam, á, dehogy!

Abban az időszakban, amikor az ifjúság nagy része kipróbálja a cigarettát és az alkoholt, éppen felvilágosult, kiegyensúlyozott, rendkívül vidám időszakomat éltem! Elégedett voltam a világgal, vagy amivel nem, arról azt hittem, hogy befolyásolhatom majd! Ugyanúgy éltem az ifjak bulizós világát, mint mások, de ehhez egyáltalán nem volt szükségem „segítségre”, nem tartott vissza semmilyen szorongás attól, hogy jól érezzem magam (már, ha valaki fiatalon ezért nyúlna, mondjuk, az alkohol után).

Aztán jóval később, amikor már egy-egy csendes, késő esti baráti vacsoránál láttam, hogy a magyar ételhez jó bor dukál, kipróbáltam, hogyan hat rám. De bármennyire szépen is csillogott a pohárban, a találkozásom vele nem volt szerencsés. Bár a „kóstolóm” a félpohárnyi bort sem érte el, olyan szédelgés, fura közérzet tört rám, ezért nem próbáltam meg többé.

Annak ellenére, hogy nálam ez a helyzet, tudom, hogy a minőségi alkoholnak, de persze a mennyiség betartásával, jótékony hatásai is vannak. Az alkoholfogyasztást sokan kötik manapság az alkoholizmushoz. Ám a mértékletes fogyasztás jótékony élettani hatásai nem elvetendők.

Egyes tanulmányok arról számolnak be, hogy a mértékkel fogyasztott alkohol segíti az agyműködést, illetve a gondolkodást.

Magyar ember lévén, nagyon büszkén gondolok a magyar borokra és termelőikre. Jó látni, hogy az elmúlt években szárnyakat kapott ez az üzletág, vagy tán több is ennél, a magyar borok iránti „szerelem” áhítata tükröződik a kortyolgatók arcán!

A vörösbornak többféle jó hatása van szervezetünkre. A férfiaknál a napi 2 dl bor, a hölgyeknél napi 1 dl vörösbor elfogyasztása az ajánlott. A kiváló minőségű vörösbor tökéletes antioxidáns, és jó a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésére is. Értágító hatású, csökkenti az érösszehúzódásokat, így megakadályozza a vérrögök kialakulását. Koleszterinszint-csökkentő hatása is közismert. Minap olvastam, hogy az ebéd után elfogyasztott 1-2 dl vörösbor meggátolja a vércukorszint-kiugrásokat, ami ugye a cukorbetegség előszobája lehet, és az oly sokszor emlegetett elhízás is ennek köszönhető.

A jó minőségű búzasörben B2- és B6-vitaminok találhatók, melyek az idegrendszer jó és hatékony működésért felelősek, elengedhetetlenek a zsírsavak lebontásánál, valamint a szénhidrát- és fehérje-anyagcserére is jótékonyan hatnak.

A jóféle magyar házi pálinka (betartva a törvényi előírások kritériumait is) nagyon jó görcsoldó, feszültségoldó hatású, és antibakteriális szempontból sem elhanyagolható.

Szeretném hangsúlyozni, hogy ezekkel a sorokkal senkit sem szeretnék buzdítani túlzott alkoholfogyasztásra, vagy arra, hogy házilag kezeljen panaszokat, orvos bevonása nélkül!

A józan ész és a mértékletesség megint nagy segítség lehet ebben a témában is :)!

A saját tapasztalataimon túl nem árt meghallgatni a tudományos-orvosi vélekedéseket sem: az alkohol káros hatása az elfogyasztott ital mennyiségétől és az italok alkoholtartalmától függ. A kulturált, mértéktartó, minőségi italfogyasztás nem ártalmas. A szervezetre gyakorolt jótékony hatás csak a napi 1-2 dl vörösbor fogyasztásával kapcsolatosan igazolt. Azonban nem árt tudni, hogy a vörös bor szívbarát összetevői (polifenolok) a vörös – és kék szőlőlevekben is nagy mennyiségben megtalálhatók (hangulat-módosító hatás nélkül).

El kell oszlatni azt a tévhitet, hogy az alkoholos italok fertőtlenítik a gyomor-bél rendszert. Az alkoholfogyasztást követő gyomorpanaszok enyhülése csupán az alkohol simaizom-lazító hatásával magyarázható. Érdemi fertőtlenítő hatás csak a 70 %-os vagy ennél magasabb etil-alkohol tartalommal érhető el. Az alkoholos italokban nincs ilyen mennyiségű alkohol.

Kapcsolódó tartalmak


Kívül belül szépít az uborka

Az uborka levelét, termését és gyökerét már régóta hasznosítják az ismert jótékony hatásai miatt. Nagyon gazdag ásványi anyagokban, főként foszfor, kálium, magnézium, nátrium és vastartalma jelentős, ezen kívül sokféle vitamint is tartalmaz.
Tovább olvasom

Páratlan páros – cseresznye és meggy

Május és június nem telhet el anélkül, hogy cseresznye és meggy ne kerüljön az asztalunkra. A piacon és a kertekben nagyon sokféle fajtával találkozhatunk és nem is mindig könnyű eldönteni elsőre, hogy melyikkel van dolgunk, különösen akkor, ha a cseresznye és a meggy vérvonala keveredik.
Tovább olvasom

Related posts

Amiket élelmiszerbiztonsági okoból nem ajánlunk

eteltcsakokosan

Raclette, a hűvös napok megmentője

eteltcsakokosan

Rejtett zugok a konyhában

eteltcsakokosan

Adatkezelési tájékoztatónkban megismerheti, hogyan gondoskodunk személyes adatai védelméről. Weboldalunk cookie-kat (sütiket) használ a jobb felhasználói élmény érdekében, melynek biztosításához kérjük, kattintson az „Elfogadom” gombra. Elfogad Tovább

Adatkezelési tájékoztató